Egerszalók sódomb

A sódomb helyi védelem alatt áll, a fürdő építése után kiépített sétaúton lehet . Mi is így voltunk ezzel, elsősorban azért látogattunk el ide, hogy megtekintsünk a dombot. Azonban hamar rájöttünk arra, hogy az eltöltött három nap is kevés megismerni azt a . A feltörő gyógyvíz lehűlésekor kevesebb oldott anyagot tud megtartani, ez kicsapódva úgynevezett sódombot hoz létre. Hasonló csak Pamukkaléban (Törökország), és a Yellowstone Nemzeti Parkban (USA) található. Egy kiépített sétánynak köszönhetően meg lehet nézni a sódombot ,akkor is ha nem megyünk be a fürdőbe. Ugyanitt további információk a fürdőről.

Részletek Demjéni kaptárkövek. A demjéni fürdő fölött magasodó dombtetőn emelkednek a . Másnap bejártuk a Barlanglakásokat, valamint a Sódombot is megnéztük napfényben, csodaszép. A Kék Lagúna Apartmanházban szálltunk meg egy . Miként a sódombok körüli világ mikroklímája is egészen különleges és jótékony hatású.

Egyedülálló és csodálatos látvány. A hőforrás a völgyben futó Laskó . Már messziről látható az Európában is egyedülálló egerszalóki hőforrás és mésztufadomb. Az egerszalóki hőforrás helyi mikroklímájával sajátos éghajlatot . A fenyőfák alatt meghúzódó forrás igazán csodálatos látványt nyújt.

A „Salt Hill Apartmanok” az egerszalóki gyógyforrás és az Európában egyedülálló só-domb közvetlen közelében várják a pihenni és kikapcsolódni vágyó vendégeket. Az Európában egyedülálló . Amikor Karácsonyra ajándékba kaptam egy párnapos pihenést a Shiraz Hotelbe, nagyon örültem ugyan, de nem gondoltam, hogy ennyire fogom élvezni az ott eltöltött mesés napokat. Saliris Resort: sódomb csoda! A falu igazi nevezetessége a község déli részén a föld mélyéből feltörő hévízforrás. Az évek során a sódomb egyedülálló jellemzői miatt a környék szimbólumává vált, melyhez hasonló természeti képződmény a világon csak két helyen . Egerszalókon a SHOWDOMB fesztivál,.

Egertől mindössze hat kilométerre, és a fürdőtől két kilométerre szeretettel várjuk kedves vendégeinket. Vendégházunk kétágyas de pótágyazható két gyermek számára. Teakonyhával, fürdőszobával felszerelt kényelmes apartmanunk kiválóan alkalmas a pihenésre, kerti pagodánkban bográcsozásra és nyársazásra is van . Várjuk a Gyógyvizek Völgyében, a Mátra és a Bükk között.

Sódomb : ezen a néven vált ismertté az egerszalóki mészkődomb, amelyet a föld mélyéből feltörő termálforrás és a lefolyó víz hozott létre. A rendkívül ritka képződménynek Európában .

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon