Autó szélzaj csökkentés

Egy közeli Renault dealernél jártam és kipróbáltam egy Renault Scenicet. Ennek a Dynamique felszereltségi változatán vettem észre, hogy extra ajtó-hangszigetelõ csík van benne. Elhatároztam, hogy kipróbálom ezt a dolgot a Jazzen is. Ha zavarónak találod a szélzajt fõleg . A korábbinál csendesebb utasterek miatt, egyes hangok jobban hallhatóvá válhatnak. Ilyen lehet például a külső tükrök keltette szélzaj , ami nem lett hangosabb, csak éppen a többi zaj lett halkabb, így most már erősebbnek érzékeljük az eddig is meglévő szélzajt.


Sokszor ez az egyetlen oka . Mielőtt hiú reményeket keltenék, le kell szögeznem, hogy Winkler Nivája, és a hasonszőrű kopogó, zörgő, nyeklő belső borítású autók a fizika ismert törvényei miatt már nem lesznek csendesek. Ezeken csak egy jó anyagból elkészített és jobban megtervezett kárpitozás segítene. Mivel a szélzaj folyamatosan támadja a füleket, átmeneti küszöbeltolódást vagy halláscsökkenést eredményez a túlzott expozícióval. Mindannyian tapasztalhattunk már ilyesmit koncerten, autóversenyen , üzemi gépeknél, stb. Más szóval, hosszabb ideig tartó motorozás után rosszul fogunk hallani.


Miután hatalmas fejlődést értek el a motor- és a szélzaj csökkentése érdekében, az autógyártók most egy újabb problémával szembesültek: az autóvezetők sokkal jobban hallják a belső zajokat. Az eredetileg a Wall Street Journal honlapján megjelent cikk betekintést nyújt, miként törekednek az autógyártók. Az egyik haverom, aki egyébként iszonyúan kényes a zajokra -ha tehetné kizárná őket az életéből-, amikor (kis) autót vett, még véletlen sem olyat választott, ami azért relativ csendes a többihez képest(mert ugye kapni olyat), hanem egy másik haver hülye tanácsára mit vett? A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.


Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Az összes, eddig gyártott tetőcsomagtartó menet közben hangos zajt ( szélzaj ) okoz, amely a sebességgel arányosan egyre nagyobb. Ezért ha semmit nem szállít a tetőcsomagtartón, a legtöbb autótulajdonos inkább leszereli azt. Kapható ugyan néhány „Aero” kereszttartó, de ezek a legtöbbször csak esztétikai hatásból. A szellőzőrostély szerkezete a nyitó tekerentyű teljes megnyitására aggasztóan szorulni, tekeredni kezdett.


A hátsó ablakoknál a C-oszlop előtti műanyagpanel lógott, az alkatrész irányából nagyobb tempónál kifejezett szélzajt is hallottam. Eladó J Astrák a Vezess Autókeresőben. Kár, hogy ilyen apróságok . Azt kijelenthetjük, hogy a benzinmotoros modellek esetében csak gördülési, valamint nagyobb tempónál egy kis szélzaj van, más semmi.


Vagyis már nem a motorméret- csökkentésben hisznek feltétlen, hanem sokkal inkább a megfelelő méretben. Kis áthallással arra is . Tulajdonságok: Jelentősen csökkenti a szélzajt. Telefontekercs (Telecoil). Védelem (cerumen, por, nedvesség, stb.) IPxx. Cerumen filter (hangszóró) IP57.


Figyelmeztető hangjelzés, jelzőhang. Autós kihangosító boltok, képek. Klasszikus dizájn és stabil minőség Szél zaj csökkentés. A növelt magasságú, turbulenciát is csökkentő toldatok is jelenthetnek megoldást. A fenti képen egy MRA toldat látható a gyári szélvédőn – én anno Laminar Lip márkájú, de hasonló méretű plusz plexivel magasítottam.


Akkor tökéletes volt a szélcsen autópályán is lehetett nyitott bukóval motorozni. Készülékek közötti szinkronizáció (binaural). Bekapcsolás késleltetés (power-on delay).


Automatikus helyzetfelismerés. Adatnaplózás (DataLogging). Egy kellő körültekintéssel körbe spoilerezett autó (front légterelő, oldalsó szoknyák és hátsó légterelő) azonban sokkal stabilabbnak, és gyorsabbnak is . Jelfeldolgozási tulajdonságok.


Bemeneti dinamika tartomány. Voice Track, Szélzaj csökkentés.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hálózati szolgáltatások tétel

Kémény szigetelés padlástérben

Ereszcsatorna lejtése